Älskade Fredag

Ja, äntligen är det fredag, inte för att just veckodagen spelar någon roll när man har semester. Men ikväll drar jag och mina två vapensystrar till Glädje och avnjuter en gudomlig måltid. Vi ska fira josse som fyller år nästa vecka.. Tjejerna vill ta det lung och ha en relativit tidig hemgång. Det vill inte jag.. Haha, men det är nog bäst, jag rastade mina dansben förra veckan..

Lördagen bjuder på släktträff i Hällekis, och gladast av allt är jag för då får jag träffa min underbara lillasyster.. Hon har varit borta i turkland och har med ett par gråa converse med låg sula till mig.

Det var Carlis tur att få sovmorgon idag, urk det är inte jobbigt att gå upp tidigt, men att roa en knodd som är utvilad och super pigg efter nattens alla timmar är jobbigt när man inte ens har hunnit få på sig kläder. Kaffe fick jag i mig allafall. Men det är fört nu efter en biltur som vi kan sitta ner och andas lite fritt med varsin acer i knät.

Vi gled runt kinnarp och ut till Väddholmen när Carl är uppvuxen. Uppe på gården mötte vi den nuvarande ägaren som var supertrevlig. Han tyckte det var jätte kul att vi kom och kikade men skulle iväg till stan (annars hade han bjussat på kaffe). Men vi fick ta en tur och kolla in det nya ridhuset och jag fick se det fina stallet carls pappa byggt alldelles själv. Och den nuvarande ägaren berättade att handavtrycken från Håkanssons alla händer fortfarande var injutet och kvar..

Hade gården inte varit så långt ut i skogen hade jag bosatt mig i ett tält utanför. Det hade varit underbart att ha en sådan fin gård.

Påvägen fick jag bromsa för en som inte hade speciellt brottom över vägen. Herr Fasan strosade i snigelfart och då hann vi ju ta kort på han.


Vem kommer hit och klipper gräset idag?

Kommentera här: