som vanligt..

Nu var det längesen jag skrev igen. Tiden och lusten finns inte. Dagarna går i ett från kl 6.00 på morgonen till 20.00 på kvällen. Sen är jag helt död och sängen ropar på mig.
Jag är en sån där människa som måste sova minst 8 timmar för att fungera nästa dag. Inte ens kaffe kan rädda mig från för lite sömn.

Elias är en förståndig kille och snattrar på hela dagarna, hans fantasi har verkligen tagit fart och roligaste nu är roll lekar. Han leker att han är allt ifrån farmor till en ekorre och det gäller att vara med i svängarna. För förutom språket och fantasin så har också hans humör växt till sig rejält. Jag får ofta bita mig i tungan och ta 10 djupa andetag för han prövar mitt tålamod var och varannan minut. Som tur är så är han ombytlig. Från raserianfall till kramkalas i soffan och när han är på riktigt myshumör kallar han mig gör lilla mammis, klappar mig på kinden och slänger sig i mina armar. Det är nästan så jag gråter när jag skriver om det.

Gabben är också en riktig liten mammagris. Han sitter gärna i knät och sjunger busar och kramas. Men det är fart i den lilla busungen också. Allt handlar nu om att upptäcka, sålänge mamma är på ett kort avstånd. Han ställer sig upp mot allt och går med stöd av möblerna. Denna killen är också en grabb med humör. Idag slängde han sig på golvet och vråla för att han inte fick leka med ägglockan storebror hade.
Något som är riktigt skönt är att han blivit av med sin mjölkallergi. Nu kan han äta precis allt som andra alla andra 10 månaders bebisar kan. Och oj vad han äter. Förstår inte hur mycket det kan rymma i en sån liten kille. Eller ja liten är han inte för han är lika stor som Elias var när han var 1 år.

Idag har jag storstädat. Det luktar så gott här hemma och jag välkomnar en myshelg med min familj. Vi tjuvstartar idag med en utflykt till badhuset. Men först vila.

Vi hörs när vi hörs!

Kommentera här: