Drömmar

Elias har sovit gott hela natten, det har inte jag. Är inne i en riktig drömperiod. Här om natten drömde jag mardrömmar utan dess like. Inatt drömde jag att en brunstig älgko höll fast mig och jag var borta i två veckor från skolan och kuggade i varje ämne.. Låter som en mardröm det med faktiskt. Skönt att vakna upp och inse att det är omöjligt att vara kidnappad av en älg och att man gått ut skolan för längesen.

Har lyckats få i mig 3 knäckemackor idag på morgonen. Det är inte illa.. Är fruktansvärt dålig på att äta på morgonen, är inte direkt den piggaste lärkan i skogen och så tidigt på morgonen prioterar jag faktiskt kaffe..


Solen skiner himlen är blå med några ensaka moln, detta ska jag fira med att sola benen och rensa i rabatterna, Tro mig det behövs. Kan dock bli dyrt när jag upptäcker hur tomt det är utan allt ogräs och vill åka till handelsträdgården. Jag älskar min lummiga trädgård. Här har vi både äppleträd, päron, körsbär, plommon.. Rabarber har vi också, gömt bakom allt ogräs. Men har lyckats koka ihop rabarberkräm och hittar jag en stälk till blir det rabarberpaj idag. har även planterat smultron, Elias fick det första, ett stort.. Han tuggade på det, grimaserade och spottade ut det i soffan. Då önskade jag att jag hade varit egoistisk och ätit upp det själv.

Kommentera här: