Kalashelg

Helgen har bestått av fixande och trixande i både hemmet och trädgården. om tur är har jag ju världens bästa svärmor och svägerska som har hjälpt oss.
Kalasdagen lördag bjöd på strålande solsken och vi kunde sitta i trädgården och mumsa på både korv och glass, några koppar kaffe, och njuta av sällskapet på runt 20 personer. Jag är så himla glad och familj och speciellt vänner kom och firade våran knodd. Det var inte lite dåligt med presenter dem hade med sig heller. Vi tackar och bugar åt hans vägnar. Han har lekt med allt, vi också.

Det mysigaste på hela dagen var ändå när vi vänner var kvar, mina kära vänner som jag uppskattar något enormt. Vi satt på filtar i gräset och skrattade, hinkade kaffe och bara njöt av att det äntligen lyste lite sol på oss.

 

Söndagen var jag uppe tidigt som attan, trotts en molande menvärk åkte jag och hjälpte till i stallet. Det är så kul att vara med på undersökningarna. Rida är superkul men det är minst lika kul att hantera hästarna. Leda, klappa, kela med fölen och brottas med bångstyriga hoppetossar. 
Men bäst på hela dagen var ändå att sadla kastanj och upptäcka vilken fantastisk häst som har gått framför nästan på mig i 4 år. Hon var underbar att rida, men det tar nog en liten stund att hitta rätt knappar men det ska bli underbart att lära känna henne.. Nästa tur blir på onsdag, då blir det mest skritt, men ska allt ta några trav varv också. Galoppen väntar jag nog med tills jag känner henne bättre och hon är i bättre form. 

 

 

 

Imorgon lämnar vi knodden hos hans mormor och morfar i Lidköping, jag och Carli ska iväg på tumanhand till Lysekil, vi ska äta gott, och bara njuta av att vara barnfria i 24 timmar. Och Knodden kommer nog också njuta av att vara föräldraledig. 

 

 

 

 

Kommentera här: