stressig måndag

Min helg har varit helt fantastiskt. I lördags var jag i skövde med mina fina tjejer. Vi slog klackarna i taket och t.om rödvin slank ner genom min strupe. Hade en helt galet kul kväll. Somnade gott i sandras säng och vaknade av skrammel i köket. Efter några koppar kaffe och en lång frukost begav jag mig hemåt med nya krafter. Vi firade världens bästa pappa Carl med choklad och en nitlott. Sen bjöd vi in svärfar på kvällsmat.

Idag har jag som vanligt en måndag har morgonen varit stressig. Lämnar Elias på dagis kl 08.30och jag ska bara ombytt och klar med Gabriel på babysimmet kl 9.00. Inte nog med detta fick jag inte upp dörrarna på bilen när vi väl skulle bege oss. Elias skrattade hjärtligt när jag bankade och rabblade svordomar i huvudet.

Simmat var roligt idag, men att få vatten över huvudet är inget varken jag eller Gabriel tycker om. Han kanske lär si men jag är som en katt. Hatar vatten och helst skulle jag vilja hålla mig på torra land. Men vad gör man när för sina barn.

Dagens värsta är ändå att jag helt och hållet glömde att Marie och Wille skulle komma hit och leka. Jag som saknar dem så och verkligen sett fram emot att träffa dem. Och stackars Marie stod utanför min dörr och vänta. Jag hoppas vi kan ses en dag snart. Då ska jag bannemig inte glömma om jag så måste sätta en postitlapp i pannan.

Ska passa på att vila en stund innan jag sätter fart här hemma. Både jag och Gabriel är trötta efter badet men huset behöver verkligen dammsugas och dammas och jag vet inte när man stackars blommor fick vatten sist.







Kommentera här: