Släktträff

Elias höll igång med sin pappa större delen av kvällen igår och precis innan jag kom hem vid 01.00 hade han somnat.. Usch, vad hemsk jag känner mig.. Men jag ska allt gottgöra dem båda.

Maten var iallafall underbart god. Köttet kunde vara lite finare, det stod ju att det skulle vara preniumkött. Men smaken var inget fel på..
Och jag har en ny favorit i dessertlistan - VIOLGLASS! Oh, kan ni tänka er vad gott, jag som älskar viol. Ni vet dem där pastillerna i en tablettask. Till glassen fick jag chokladmousse och fläderinkokta björnbär.

Vi spanade 10:poängare till Sandra men hittade faktiskt inte en enda, det var rätt så dött på den fronten. Som tur var kom grabbarna och trängde sig ner i soffan brevid oss och helt plötsligt var vi inte tjejerna som satt med killen i förstora chinos eller den rödhåriga tomten med skogshuggarbrallor och en skjorta från 1800-talet.

Det dumma med Glädje är att dem spelar musik som är riktigt bra, men dessvärre är fruktansvärt svår att dansa till.. Tur att det kommer några godingar emellanåt

Roligast underkvällen var ändå Ranelids son. Jävla dryga killar som tror dem kommer direkt från surfbrädan. Men det är ju såå kul att jäklas.. Några kommentarer han fick utstå..

Killen - Vart kommer ni ifrån?
Vi:Falköping, och du från solen eller?

Killen - Vad jobbar ni med?
Vi : Vården, trafikledare, butik, och du jobbar som reseledare förstår vi..

Killen - Men kolla vad fina naglar man får när man är så brun
Vi : Ah, visst dem är rosa har du fått manikyr.





Nu ska jag komma igång häe hemma. vi åker mot Hällekis om 2 timmar och vi har inte ens varit och handlat till pastasalladen vi ska ha med.. Det är det bästa när Elias somnar sent, han vaknar sent ocså!


Kommentera här: