söndag


Smygfoto som togs på mig igår när jag lekte med knodden!





Idag har det verkligen varit en riktig söndag, vaknade så sent som kl 8.00, Elias tog sovmorgon, inte konstigt eftersom han vägrade somna igårkväll..

Vi skjutsade in Elin till Falköping och passade på att handla, vi var på Ö&B en sväng med, där öpte vi sopsorteringskärl. Måste börja sortera nu när vi bor i hu, vi genererar alldelles för mycket sopor. Är det bara vi?

Efter handlingen blev det lek och bus hemma innan vi bjöd in oss själva på mat hos svärisarna. Det blev kött, potaatis och kanarellsås. Svärmor hade varit ute i skogen och hittat både kantareller och smultron.

Hjälpte till att tappa på Mr Carrera också, som tack för maten. Han skötte sig fint, har lärt mig att han låter hemskare än vad han är (Ni som undrar så är Carrera en fullblodshingst som Eva och Kent äger).
Har kommit in i rutinerna också, kan lätt göra iordning allt både före och efter och jag garanterar att dem är glada att få den hjälpen. Sen håller jag mig gärna en bit ifrån, speciellt om jag varken har hjälm eller stålhätteskor på mig.

Eftermiddagen har spenderats med knodden, och jag hann t.om. med en liten tupplur i soffan. Måste verkligen kolla upp varför jag jämt är så trött. Kan bero på att jag drömmer så hemskt om natten eller om det är någon brist på vitaminer eller mineraler. En tanke är också att det är mitt låga blodtryck som spökar..

Nu ska jag lägga mig och kolla vidare på solsidan, sveriges genom tidernas bästa serie.


Kommentera här: